DORADCA KLIENTA W BANKU – JA...

Doradca klienta w banku

DORADCA KLIENTA W BANKU – JAKIE PYTANIA WARTO ZADAĆ NA ROZMOWIE KWALIFIKACYJNEJ?

Wybierasz się na spotkanie rekrutacyjne do banku? Jakie pytania zadać na rozmowie kwalifikacyjnej?

Praca na stanowisku Doradcy Klienta w oddziale banku – choć w założeniu podobna do siebie w każdym banku, może znacząco odbiegać w zakresie oczekiwań wobec pracownika, planów sprzedażowych czy oferowanej ścieżki kariery. Jakie pytania warto zadać na rozmowie kwalifikacyjnej, by mieć jasność tego, jak będzie nam się pracować?

1. Jak w ciągu ostatniego roku zmieniły się plany sprzedażowe?
To ważna informacja, bo po pierwsze pokazuje ci czy plany w ogóle są (niektóre banki powoli rezygnują z planów, bo mogą prowadzić do nietrafionej sprzedaży i w efekcie zniechęcają klienta do dalszych zakupów produktów finansowych), po drugie pozwala się zorientować na ile agresywnie bank prowadzi sprzedaż. Co ciekawe, informacja tym, że się nie zmieniły ani o jotę wcale nie jest aż taka dobra bo być może wzrosną tuż po tym, jak zostaniesz zatrudniony.

2. Na sprzedaż których produktów kładziony jest największy nacisk?
To pozwoli ci się zorientować czy będziesz mieć do czynienia z jednym typem klienta czy ich różnorodnością – a jeśli posiadasz prywatne kontakty z poprzednich pracy to również oszacować na ile jesteś w stanie przyciągnąć swoich starych klientów.

3. Jak wygląda ocena pracownicza na koniec roku?
Ta informacja powie ci, czy poza sprzedażą liczą się jeszcze inne aspekty twoje pracy dla menedżera.

4. Jakie szkolenia miękkie są oferowane przez bank?
To, że będziesz mieć sporo szkoleń produktowych jest jasne. Jak to jednak jest ze szkoleniami miękkimi? Czy nastawione są wyłącz nie na sprzedaż czy może masz szanse rozwinąć się szerzej? Czy bank prowadzi jakiekolwiek programy menedżerskie? Dopytaj o to, jeśli pragniesz wspinać się po szczeblach kariery.

5. Jakie są największe błędy pracowników zatrudnianych na tym stanowisku jakie popełniają na początku?
Ta informacja pozwoli ci dowiedzieć się, na co bank kładzie największy nacisk i co jest głównym powodem odejść pracowników. Zobaczysz jakie jest podejście do tego stanowiska i będziesz mieć szanse ocenić czy ci się ono podoba czy nie.

Pamiętaj, że ty również powinieneś ocenić czy praca, jaka jest ci oferowana spełni Twoje oczekiwania i nie rozczarujesz się po 6 miesiącach.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *