PYTANIA BEHAWIORALNE NA ROZMOW...

pytania podczas rozmowy o pracę w bankowości

PYTANIA BEHAWIORALNE NA ROZMOWIE KWALIFIKACYJNEJ W BRANŻY BANKOWEJ

Wielu pracodawców zwłaszcza z sektora finansowego coraz chętniej wykorzystuje metodę behawioralną w procesie rekrutacyjnym. Pytania behawioralne to rodzaj pytań otwartych, które dają zdecydowanie pełniejszy obraz umiejętności i doświadczeń kandydata deklarowanych w CV czy liście motywacyjnym.

 

Podstawą pytań behawioralnych jest założenie, że zachowanie kandydata w przeszłości może świadczyć o tym, w jaki sposób postąpi z podobną sytuacją w przyszłości. Stanowią proste narzędzie weryfikacji deklarowanych kwalifikacji i umiejętności danego kandydata. Behawioralna metoda rekrutacji umożliwia ocenę jak kandydat poradzi sobie w konkretnych sytuacjach, zadaniach czy projektach. Doświadczenie w branży bankowej jest bardzo istotne zwłaszcza na stanowiskach wyższego szczebla. Coraz częściej pytania behawioralne wykorzystywane są także w na rekrutacji na niższe szczeble bankowe. Jeśli kandydat deklaruje w CV lub liście motywacyjnym wysoko rozwinięte umiejętności radzenia sobie z trudnymi klientami wykorzystując proste pytania pracodawca jest w stanie zweryfikować te zapewnienia.

Pytania behawioralne choć wydają się trudniejsze od standardowych pytań na rozmowie kwalifikacyjnej to w istocie wcale nie muszą takie być. Najważniejszym elementem w udzielaniu odpowiedzi na pytania sformowanych według metody behawioralnej jest uczciwość i szczerość. Pracodawcy często pytają o popełnione błędy. Ukrywanie pomyłek nie jest dobrą taktyką. Większość pracodawców branży finansowej szuka osób, które potrafią wyciągać konsekwencje z popełnionych błędów. Przyznanie się do nich może stanowić atut kandydata.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *