Główny specjalista

  • Firma: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
  • Lokalizacja: mazowieckie
  • Data publikacji: 2025-04-16
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 150787

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


Pracownik wykonuje czynności o charakterze:


- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,


- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.


Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. 


Praca na stanowisku wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżury), permanentną obsługą klientów zewnętrznych lub przeprowadzaniem kontroli w innych urzędach oraz częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami

Zakres zadań

  • Weryfikuje i opiniuje projekty planów finansowych na kolejny rok budżetowy, składanych do Kancelarii przez jednostki podległe i nadzorowane przez dysponentów części 16 i części 23 (państwowych osób prawnych, agencji wykonawczych, instytucji gospodarki budżetowych) oraz państwowych funduszy celowych
  • Opiniuje zmiany w planach finansowych jednostek podległych i nadzorowanych (państwowych osób prawnych, agencji wykonawczych, instytucji gospodarki budżetowych) oraz państwowych funduszy celowych
  • Weryfikuje i ocenia poprawność sprawozdań z wykonania planów finansowych (sprawozdań budżetowych, w tym w układzie zadaniowym i sprawozdań finansowych) jednostek podległych i nadzorowanych (państwowych osób prawnych, agencji wykonawczych, instytucji gospodarki budżetowych) oraz państwowych funduszy celowych
  • W informatycznym systemie obsługi budżetu państwa TREZOR prowadzi obsługę w zakresie projektów planów finansowych jednostek podległych i nadzorowanych (państwowych osób prawnych, agencji wykonawczych, instytucji gospodarki budżetowych) oraz państwowych funduszy celowych
  • Przeprowadza kwartalne analizy z realizacji planów finansowych jednostek podległych i nadzorowanych oraz dysponentów państwowych funduszy celowych oraz miesięczne analizy wykorzystania dotacji podmiotowej przez jednostki podległe i nadzorowane
  • Sporządza informacje dla potrzeb Ministra Finansów, komisji sejmowych i senackich oraz roczne informacje z realizacji planów finansowych przez jednostki podległe i nadzorowane oraz dysponentów państwowych funduszy celowych
  • Opiniuje projekty dokumentów rządowych i rozwiązań systemowych dotyczących finansów publicznych, podatków i innych dziedzin prawa powiązanych z gospodarką finansową
  • Przygotowuje wyjaśnienia i odpowiedzi kontrolerom i audytorom, w tym kontrolerom Najwyższej Izby Kontroli w zakresie planowania i wykonania planów finansowych przez jednostki podległe i nadzorowane oraz dysponentów państwowych funduszy celowych

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy o rachunkowości i prowadzenia gospodarki finansowej jednostek sektora finansów publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Znajomość organizacji i funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie umiejętności z zakresu obsługi komputera i aplikacji biurowych (Ms Office: Word, Excel, Outlook, Power Point oraz Internet)
  • Posiadanie kompetencji miękkich: podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, myślenie analityczne, rzetelność, komunikacja, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie planowania, sprawozdawczości budżetowej i finansowej, w tym budżetu w układzie zadaniowym
  • Znajomość przepisów prawa z zakresu ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość: toku prac nad budżetem, specyfiki planowania finansów publicznych


Te ogłoszenia mogą Cię zainteresować:

  • Gdański Urząd Pracy

    Specjalista w sekcji finansowo-budżetowej

    pomorskie

    Obsługa programów księgowych. Sporządzanie sprawozdań miesięcznych, półrocznych i rocznych. Wystawianie przelewów dotyczących zapłat, przestrzeganie terminów zapłat. Przyjmowanie i kontrola dokumentów księgowych. Księgowanie dokumentów na kontach...

    Data dodania: 2025-04-18

    poznaj szczegóły
  • Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie Państwowy Instytut Badawczy

    Specjalista / Specjalistka ds. finansowych

    mazowieckie

    Zakres obowiązków: Kontrolowanie formalno-rachunkowe faktur zakupowych. Dekretowanie i księgowanie dokumentów kosztowych w projektach UE. Prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej dla projektów UE. Współpraca z komórkami merytorycznymi dot. opisów...

    Data dodania: 2025-04-18

    poznaj szczegóły
  • Urząd Pracy Miasta Stołecznego Warszawy

    Inspektor/ starszy inspektor ds. finansowo-księgowych k/m

    mazowieckie

    Ogólny zakres obowiązków:- dekretowanie dokumentów księgowych wg obowiązującego planu kont z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej i programu budżetowego;- księgowanie dokumentów księgowych na kontach syntetycznych i analitycznych z uwzględnieniem...

    Data dodania: 2025-04-18

    poznaj szczegóły