Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 145290
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na parterze budynku przy ul. Powstańców Warszawy 1. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Wejście do Urzędu wyposażone jest w podjazd. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, ksero, fax).
Zakres zadań
- prowadzi sprawy związane z zapewnieniem odpowiedniej wysokości środków finansowych jednostkom samorządu terytorialnego na zadania w zakresie działów: Rodzina, Administracja rządowa oraz Pozostałe zadania z zakresu polityki społecznej w oparciu o system obiektywnych kryteriów, w celu prawidłowej realizacji zadań Oddziału dotyczących wsparcia dla rodzin
- nadzoruje rozliczanie dotacji przekazywanych z budżetu Wojewody jednostkom samorządu terytorialnego oraz podmiotom niepublicznym na zadania z zakresu działów: Rodzina, Administracja rządowa oraz Pozostałe zadania z zakresu polityki społecznej oraz sporządzanie sprawozdawczości z realizacji tych zadań, w celu zapewnia prawidłowości wydatkowania środków finansowych
- nadzoruje realizację zadań wynikających z programów rządowych i resortowych z zakresu wspierania rodziny, w tym sporządzanie sprawozdawczości z realizacji tych zadań, w celu zapewnia odpowiedniej obsługi programów oraz prawidłowości wydatkowania środków finansowych
- sporządza i aktualizuje zbiorczy miesięczny harmonogram realizacji wydatków oraz harmonogram przekazywania do gmin i samorządu województwa środków finansowych na zadania z zakresu zabezpieczenia społecznego, w celu zapewnienia środków finansowych na realizację zadań
- monitoruje sprawy prowadzone w zakresie zwrotu dotacji, nadzoruje prowadzone postępowania administracyjne w pierwszej instancji w sprawie zwrotu przez jednostki samorządu terytorialnego dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem, pobranych w nadmiernej wysokości oraz nienależnie pobranych środków z funduszy celowych, w celu zapewnienia prawidłowego wypełniania obowiązków egzekwowania należności przysługujących Wojewodzie Dolnośląskiemu
- sprawuje nadzór na dokumentacją wytwarzaną w trakcie realizacji zadań, w celu prawidłowego dokumentowania przebiegu załatwiania spraw oraz gromadzenia i tworzenia dokumentacji
- kieruje pracą Oddziału Zabezpieczenia Społecznego podczas nieobecności Kierownika Oddziału, w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego lata w obszarze finansów publicznych lub rachunkowości
- znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego
- wymagane kompetencje: umiejętność kierowania zespołem, komunikacja, dobra organizacja pracy, współpraca w zespole
- znajomość arkuszy kalkulacyjnych
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe