Jak zostać bankowcem?
Co studiować?
Nie ma osoby, która mogłaby powiedzieć, że nie potrzebuje pieniędzy. Jeśli zawodowo chciałbyś obracać zawrotnymi kwotami, a dodatkowo lubisz kontakt z ludźmi i masz analityczny umysł – kariera w bankowości stoi przed tobą otworem i może być bardzo atrakcyjną perspektywą.
Co studiować, aby pozytywnie przejść rekrutację w bankowości? Dobrym wyborem są wszystkie kierunki studiów związane z matematyką, gospodarką. Finanse i bankowość to najbardziej oczywisty kierunek. Popularne wśród przyszłych bankowców są także studia ekonomiczne, rachunkowość i matematyka.
Warto jednak pamiętać, że samo wyższe wykształcenie może być niewystarczające do objęcia posady w strukturach instytucji finansowych. Rekruterzy zwracają szczególną uwagę na to, czy kandydat odnajdzie się w pracy z klientem. A w niej liczą się przede wszystkim komunikatywność, wysoka kultura osobista i znajomość technik sprzedażowych. Warto dodać, że także osoby z wykształceniem średnim mają szansę zostać pracownikami banku. Jeśli wykazują odpowiednie predyspozycje, nie ma przeszkód, aby ubiegały się o zatrudnienie na niższych stanowiskach, a potem stopniowo, wraz ze wzrostem doświadczenia, wspinały się po szczeblach kariery.
Współcześnie o pracę w sektorze finansowym jest nieco trudniej niż jeszcze kilka lat temu. M.in. szybki rozwój i rosnąca popularności bankowości elektronicznej przyczyniły się do tego, że zapotrzebowanie na pracowników zmalało. Nie oznacza to jednak, że banki nie prowadzą rekrutacji – wręcz przeciwnie, skuteczni doradcy klientów czy managerowie są stale poszukiwani, a portale z ogłoszeniami przepełniają zróżnicowane oferty pracy w bankowości.
Cechy pracownika banku
Czym charakteryzuje się dobry bankowiec? Aby rzetelnie odpowiedzieć na to pytanie, trzeba przeanalizować, jaki jest zakres jego obowiązków.
Zadania doradców klienta to zazwyczaj sprzedaż kredytów, depozytów czy kont, spotkania z klientami, pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie z nimi relacji, akcje promocyjne, prowadzenie dokumentacji transakcji, opracowywanie sprawozdań i raportowanie swojej pracy.
Dyrektorzy regionalni z kolei ponoszą odpowiedzialność za realizację celów sprzedażowych w swoim oddziale. Muszą motywować zespół, prognozować i planować pracę poszczególnych osób.
Pracownicy banku, bez względu na obowiązki, powinni posiadać umiejętność budowania relacji z klientem. Sprawna komunikacja jest bezwzględnie potrzebna. Nie zapominajmy także, iż bankowiec ma dostęp do dużych sum pieniędzy, podpisuje umowy kredytowe i inne, które często mają ogromny wpływ na życie klientów. Osoba na stanowisku doradczym musi się więc cechować odpowiedzialnością, rzetelnością, skrupulatnością oraz asertywnością. Każdy najmniejszy błąd może być bowiem bardzo kosztowny.
Obejmujący coraz wyższe stanowiska pracownik siłą rzeczy będzie się rozwijał, nabywał doświadczenie, wiedzę i umiejętności pozwalające mu wykonywać nowe zadania.
0 Komentarzy